Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /45/wp-content/plugins/siteorigin-panels/inc/styles-admin.php on line 390
Temat: Kino Dalekiego Wschodu na Ińskim Lecie Filmowym – ILF45

Temat: Kino Dalekiego Wschodu na Ińskim Lecie Filmowym

W tegorocznym programie Ińskiego Lata Filmowego znajdzie się specjalna sekcja poświęcona kinu Azji, przygotowana we współpracy z Azjatyckim Festiwalem Filmowym Pięć Smaków.
Kino Dalekiego Wschodu to przegląd szeroko dyskutowanych, wyjątkowych produkcji z krajów takich jak Japonia, Tajlandia, Wietnam, Korea, Indonezja czy Bhutan. Ich twórcy w niebanalny sposób opowiadają o współczesnej rzeczywistości, wykorzystując oryginalną artystyczną formę do dyskusji o wyzwaniach dzisiejszego świata.
Intrygujące wizualnie, poruszające emocje, stawiające ważne pytania filmy pokazują dynamicznie zmieniającą się Azję i ludzkie problemy, które mogą okazać się zaskakująco bliskie także widzom z naszej szerokości geograficznej. Filmowe historie stwarzają do rozmowy o zderzeniach współczesności z tradycją, odkrywaniu na nowo kulturowej tożsamości, technologicznym rozwoju, rodzinnych dylematach i duchowych poszukiwaniach.

W ramach sekcji Kino Dalekiego Wschodu zostaną zaprezentowane m.in następujące tytuły:

„Marlina: zbrodnia w czterech aktach”, reż. Mouly Surya, Indonezja, Francja, Malezja, Tajlandia 2017, 93’
Przewrotny kobiecy western ze spalonej słońcem wyspy: mieszkająca samotnie młoda wdowa, grupa bandytów i długa wędrówka w poszukiwaniu sprawiedliwości. Współczesna mityczna historia ujęta w urzekająco piękne kadry.

„Samui Song”, reż. Pen-ek Ratanaruang,Tajlandia, Niemcy, Norwegia 2017, 108′
Niebezpieczna małżeńska gra telewizyjnej gwiazdy i uznanego artysty, tajemniczy kult religijny i podejrzany obcokrajowiec: mistrz przewrotnych zabaw z konwencją, Pen-ek Ratanaruang, powraca z psychologicznym thrillerem, inspirowanym kinem Hitchcocka i melodramatami z lat 60.

„Hema hema”, reż Khyentse Norbu, Bhutan, Hongkong, 2016, 96′
Grupa nieznających się osób spotyka się na odludziu, by odbyć tajemny religijny rytuał o oczyszczającej mocy. Awangardowy, porywający wizualnie dramat w reżyserii bhutańskiego mnicha, łączący tradycje szekspirowskiej tragedii z buddyjskimi przypowieściami o śmierci i pożądaniu.

„Ojciec i syn i inne historie”, reż. Dang Di Phan, Wietnam, Francja, Holandia, Niemcy 2015, 102’
Wietnam przełomu wieków – nowe modele życia, nowe aspiracje, nowa wolność. Ojciec z rybackiej wioski chce wyswatać syna z młodą dziewczyną, ten jednak kieruje wzrok raczej w stronę przystojnego współlokatora, a od kontynuowania rodzinnych tradycji bardziej pasjonuje go fotografia. Jego zmysłowe zdjęcia prowadzą nas przez miejskie przestrzenie i dzikie krajobrazy kraju.

„Nasza młodsza siostra”, reż. Hirokazu Koreeda, Japonia, 128′
Film Hirokazu Koreedy, jednego z najbardziej uznanych współczesnych reżyserów, to realistyczny i pełen niuansów portret relacji między czterema siostrami. Słodko-gorzka opowieść o skomplikowanych emocjach, poszukiwaniu siebie i powstawaniu prawdziwej rodziny, rozgrywająca się na tle zmieniających się japońskich pór roku.
„Praktykant”, reż. Boo Junfeng, Singapur, Niemcy, Francja, Hong Kong 2016, 96′
Wciągający, trzymający za gardło dramat psychologiczny, zaprezentowany na festiwalu w Cannes. Młody mężczyzna pracujący w więzieniu o zaostrzonym rygorze otrzymuje propozycję zajęcia stanowiska więziennego kata. Podjęcie takiej decyzji nie może być łatwe – zwłaszcza, że w jego przeszłości kryje się pewna tajemnica.

Azjatycki Wieczów Grozy:
„Lament”, reż. Na Hong-jin, Korea Południowa 2016, 156’
Śledztwo w sprawie tajemniczych zgonów na cichej koreańskiej prowincji zmienia się w ciąg przerażających zdarzeń, które sprowadzą bohaterów (i widzów) na samo dno piekielnych czeluści. Mroczny scenariusz, starcie duchowych tradycji i miażdżący zmysły wizualny spektakl.

„Słudzy diabła”, reż. Joko Anwar, Indonezja 2017, 107′
Remake szatańskiego horroru z lat 80., okrzykniętego najstraszniejszym indonezyjskim filmem wszechczasów. Tajemnicza choroba matki, byłej piosenkarki, spędza sen z powiek sympatycznej rodziny: to jednak dopiero początek problemów, z jakimi będzie musiała się zmierzyć czwórka rodzeństwa.

Na 12. Festiwal Filmowy Pięć Smaków zapraszamy w dniach 14-21 listopada. Wydarzenie odbędzie się w Warszawie w Kinie Muranów ora w Kinotece. Więcej informacji na piecsmakow.pl